Παιδεία - R&D

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Παιδεία

06/03/24 Η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής για το ν/σ Πιερρακάκη

06/03/24 Το debunking με στοιχεία για το Ιδιωτικά στην Ευρώπη
Επειδή ωστόσο γενικότερα η εγκατάσταση παραρτημάτων πανεπιστημίων της αλλοδαπής σχετίζεται με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να εξετάσουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Σύμφωνα με την έρευνα του Cross-Border Education Research Team (C-BERT), που μελετά θέματα εξωχώριας ανώτατης εκπαίδευσης, παγκοσμίως συνολικά υπάρχουν 333 παραρτήματα αλλοδαπών πανεπιστημίων (https://www.cbert.org/intl-campus). Δεδομένου ότι η κυβέρνηση επικαλείται τον κίνδυνο καταδίκης της χώρας μας από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), αξίζει να δούμε πόσα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης με έδρα κράτος-μέλος της Ένωσης έχουν παράρτημα σε άλλο κράτος-μέλος. Πρόκειται μόνο για τρεις Σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων

04/02/2021 Κατάταξη ελλ εκπ ιδρυμάτων για το 2020

23/11/2020 Η 2ετής επαγγελματική εκπαίδευση μετα το Γυμνάσιο
Για ποιο λόγο όμως δημιουργείται ένα νέο μεταγυμνασιακό επίπεδο και οι νέες ειδικότητες δεν ενσωματώνονται στα Επαγγελματικά Λύκεια, στο πλαίσιο της πολυδιαφημιζόμενης αναβάθμισης της δομής και του περιεχομένου των ΕΠΑΛ;
Οι απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας σε σχετική ερώτηση του alfavita.gr δεν ήταν πειστικές. Το μυαλό μας πάει στις αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε πριν ένα χρόνο η δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη για «τα παιδιά από το Περιστέρι που θέλουν να γίνουν ψυκτικοί». Ανήλικοι, εξειδικευμένοι, εργάτες χωρίς τις βασικές εγκύκλιες γνώσεις που είναι απαραίτητες για τη ζωή τους; Αυτό είναι το όραμα της κυβέρνησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στη χώρα μας και το μέλλον των παιδιών;

31/10/2020 Ερευνα της ΟΛΜΕ για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη
- 34% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 16-21 μαθητών
- στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 32%
- 63% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 22-27 μαθητών
- στην Αττική το ποσοστό ανεβαίνει στο 67%
- το 23% των μαθητών πανελλαδικά (το ¼ του μαθητικού δυναμικού) φοιτούν σε τμήματα των 25-27 μαθητών.
- στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 22%.
Από την συνολική εικόνα που μας δίνουν τα παραπάνω στοιχεία, το 96% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα με πάνω από 17 μαθητές, ενώ στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 99%.

22/10/2020 Απο ΙΕΚ σε ΑΕΙ με εξετάσεις, κατάργηση ΚΕΕ (2ετη επαγγελματικά ΑΕΙ)
Α. Κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΙΕΚ
Β. Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ.
Γ. Τους όρους για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΙΕΚ, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα ορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.
Δ. Τα ΙΕΚ από την άτυπη εκπαίδευση εντάσσονται στην τυπική.

Επίσης με τον ίδιο νόμο θα καταργηθεί ο νόμος για τα διετή  Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) των Πανεπιστημίων  ο οποίος με δύο συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκεται για δεύτερη χρονιά σε αναστολή.

12/10/2020 National Taiwan University: βελτίωση θέσης για 5 απο τα 6 Ελληνικά ΑΕΙ στην κατάταξη
Σε σχέση με το 2019, τα πέντε από τα έξι ελληνικά πανεπιστήμια βελτίωσαν τη θέση τους και έτσι, για το 2020 το ΕΚΠΑ κατατάσσεται στην θέση 206, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην θέση 362, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στη θέση 492, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στη θέση 499 και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στις θέσεις 501-550. Στην κατάταξη περιλαμβάνεται, χωρίς αλλαγή στην θέση του και το Πανεπιστήμιο Πατρών (θέσεις 701-750)

Τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης όμως και τα «fake statistics» της κυρίας Κεραμέως και της κυρίας Πελώνη, έρχονται να διαψεύσουν τα αποκαλυπτικά στοιχεία που δημοσίευσε το avgi.gr.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά:
Τα ¾ του μαθητικού δυναμικού της χώρας, βρίσκονται σε τμήματα με αριθμό μαθητών από 18 έως 30.
Πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και μαθήτριες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνωστίζονται καθημερινά
700.000 μαθητές και μαθήτριες σπουδάζουν σε τμήματα από 21 έως 30 μαθητών ανά τμήμα
το 92% των μαθητών/τριών των Γυμνασίων σπουδάζουν σε τμήματα μεγαλύτερα το ΜΟ
το 91% των ΓΕΛ  σπουδάζουν σε τμήματα μεγαλύτερα του Μ.Ο.
στην Περιφέρειας Αττικής με 439.965 μαθητές στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, το 85% φοιτά σε τμήματα από 18-30 μαθητών.
Το νέο πακέτο χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τα θέματα νεότητας (που αφορά τη χρονική περίοδο από το 2021 μέχρι το 2027) είναι διπλάσιο από το προηγούμενο και θα φτάσει να ξεπερνά συνολικά ακόμα και τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αλλά, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές με άριστη γνώση του θέματος στο News 24/7, η Ελλάδα δεν μπορεί να αντλήσει παρά ελάχιστα από αυτά, ίσως και τίποτα.
Και αυτό για τον πολύ απλό λόγο του ότι η Ελλάδα δεν διαθέτει πλέον Εθνική Στρατηγική για τα θέματα νεότητας, στοιχείο που οι Βρυξέλλες θεωρούν απαραίτητο έτσι ώστε να χρηματοδοτηθούν εθνικές δράσεις και σχέδια (πάντα με προϋπόθεση να υπάρχει δεκαετής προγραμματισμός και δυνατότητα ετήσιας αναπροσαρμογης). Με άλλα λόγια, η Ελλάδα, υπό τα σημερινά δεδομένα, δεν μπορεί να πείσει τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς ότι τα χρήματα που θα της δοθούν θα πιάσουν τόπο.

25/09/2020 «Στην πυρά» τα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας του 2019, επαναφέρουν του 2002
Αποσύρονται τα νέα προγράμματα σπουδών στην Ιστορία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και επαναφέρει εκείνα του 2002-2003. Διότι ...«η Ιστορία δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση».

Σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το «17» γίνεται 18, 19, 20 για περίπου 1 εκατ. μαθητές (74%), γίνεται 21-23 για 700.000 μαθητές (52%), γίνεται 23-26 για 429.535 μαθητές (32%), 26 και άνω για 102.145 (8%), 27 και άνω για 49.443 (4%), 28 και άνω για 16.827 (1%), 29 και άνω για 9.239 (1%), 30 και άνω για 6.281 (0,5%) και 31 μέχρι όσο χρειάζεται για 5.081 μαθητές, ήτοι 0,4% του συνολικού πληθυσμού.

02/07/2020 Αποκλεισμός 414 υποτρόφων απο το ΙΚΥ
Κοινοβουλευτική ερώτηση κατέθεσε ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και 46 ακόμα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τον διαφαινόμενο αποκλεισμό από τη χορήγηση υποτροφιών 414 επιτυχόντων φοιτητών, μελών μονογονεϊκών, τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα.
Οι 414 φοιτητές, είχαν συμμετάσχει σε προκήρυξη του ΙΚΥ για χορήγηση υποτροφίας. Συμπεριλήφθηκαν στον πίνακα επιλεγέντων μετά από ένστασή τους και κλήθηκαν -κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου- να υπογράψουν σύμβαση με το ίδρυμα, όπως κι έπραξαν.
Και ενώ ανέμεναν την έναρξη καταβολής της υποτροφίας, πληροφορήθηκαν δια του Τύπου ότι δεν εντάσσονται τελικώς στο πρόγραμμα, με αιτιολογία τη μη δυνατότητα χρηματοδότησης της συγκεκριμένης προκήρυξης, στο τμήμα που τους αφορά, από πόρους της ΕΕ

25/04/2020 Χιλιάδες μαθητές πετάγονται έξω από την επαγγελματική εκπαίδευση
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές πλευρές της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αντίληψης που διαπερνάει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι το άρθρο 51.
Αναφέρει στο Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

17/01/2020 Αναγνώριση δικαιωμάτων που ΔΕΝ υπάρχουν (fb)
Elina Krommyda: Αυτό δηλαδή που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι επειδή στα ελληνικά πτυχία καθηγητικών σχολών ήταν "ενσωματωμένη" και η παιδαγωγική επάρκεια, τώρα με δικαιολογία την αναγνώριση του πτυχίου εξωτερικού (μούφα μέσω Κολεγίων ή κανονικό μετά από πραγματικές σπουδές στο αντίστοιχο πανεπιστήμιο) η κυβέρνηση δίνει και την αναγνώριση της εκπαιδευτικής επάρκειας που περιλαμβάνεται στα πτυχία καθηγητικών σχολών της Ελλάδας. Τους αφήνει να κάνουν αίτηση εκπαιδευτικού με την ιδιότητα του πτυχιούχου Φιλολογίας και μόνο, χωρίς να εξετάζει κανείς ότι αυτή η ιδιότητα στη χώρα του τίτλου σπουδών τους δεν τεκμηριώνει δικαίωμα πρόσληψης στην Εκπαίδευση
Ελληνική Αριστεία.
Ο πτυχιούχος των Κολλεγίων (Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών) που λειτουργούν στην Ελλάδα για να εργαστεί ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση χρειάζεται:
Στη Βρετανία: Αναγνώριση του πτυχίου του (ΝΑRIC), διετείς σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου στη διδακτική-Παιδαγωγικά (PGCE)
Στη Γαλλία: Aναγνώριση του πτυχίου του (Εnic-Naric), διετές μεταπτυχιακό (MEEF) και εξετάσεις απόκτησης διδακτικής επάρκειας (CAPES)
Στις ΗΠΑ: Αναγνώριση του πτυχίου του (αμερικανικό ΔΟΑΤΑΠ), πρακτική εξάσκηση σε σχολεία και επιπλέον εξετάσεις μαθηματικών και γλωσσικών δεξιοτήτων καθώς και εξετάσεις εκπαιδευτικής επάρκειας στο αντικείμενό του (Praxis Test)
Στην Ελλάδα: Τίποτα! Απλώς καταθέτει το πτυχίο του για διορισμό και διορίζεται. Έτσ! Με εντολή υπουργού Kεραμέως. (υπουργική απόφαση αριθμ. 1614/Υ1/8-1-2020)
Τι αναφέρει η ΕΕ (γνώμη 4061):  εγκαλεί τη χώρα για εξομοίωση επαγγελματικών προσόντων σε πολύ συγκεκριμένα επαγγέλματα υγείας και για πολύ ειδικές περιπτώσεις, που περιγράφει αναλυτικά και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί γενικό κανόνα, ούτε έχει την παραμικρή αναφορά στην εκπαίδευση. Επιπλέον η σχετική γνώμη φέρει τον χαρακτήρα της «επιστολής» κάτι που για τις Βρυξέλλες σημαίνει διάλογος επί του περιεχομένου και απέχει από τους ισχυρισμούς της υπουργού Παιδείας για παραπομπή και πρόστιμο.

08/01/2020 «Χρυσές» ομάδες έρευνας ελληνικών ΑΕΙ
Δεν είναι και μικρό επίτευγμα να πηγαίνουν τρεις ερευνητικές ομάδες από ελληνικά πανεπιστήμια (Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας) στη μεγαλύτερη διεθνή συνάντηση συνθετικής βιολογίας, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Βοστώνη των ΗΠΑ, και να γυρίζουν και οι τρεις με το χρυσό μετάλλιο στις βαλίτσες τους.

03/01/2020 "Απελευθέρωση" ιδιωτικών σχολείων απο Δημόσιο έλεγχο
Οι διαφαινόμενες αλλαγές στην ιδιωτική εκπαίδευση, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της Ενότητας, αναμένεται να είναι σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, καθώς η υπουργός Παιδείας διαχώρισε σαφώς τα ιδιωτικά από τα δημόσια σχολεία, υποστηρίζοντας ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια πρέπει να αντιμετωπίζονται ως σχολεία που «χρειάζονται στήριξη», που θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας και τα οποία δεν είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν την εκπαιδευτική νομοθεσία.
«Από όσα είπε η κ. Κεραμέως, αλλά και από αυτά που διαδίδουν πανηγυρίζοντας συγκεκριμένοι σχολάρχες, αντιλαμβανόμαστε ότι το νομοθέτημα που θα θέσει προς ψήφιση το Υπουργείο Παιδείας θα πάει πολύ πέρα από οποιαδήποτε φιλεργοδοτική ρύθμιση έχει ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια, πέρα ακόμη και από τις εκτρωματικές διατάξεις Αρβανιτόπουλου και τις προθέσεις της τρόικα για τον χώρο της Παιδείας» σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η «Ενότητα».

27/11/2019 ΑΠΘ: χρυσό μετάλλιο στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM 2019

13/11/2019 Δημόσια Σχολεία: Παγκόσμια διάκριση για την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

02/11/2019 Τα δίδακτρα στα Πανεπιστήμια έχουν απρόβλεπτες κοινωνικές συνέπειες
Οι χώρες, δηλαδή, που καθιέρωσαν υψηλά δίδακτρα, αποκλείουν πολλά από τα δικά τους παιδιά από τις σπουδές, καλύπτουν θέσεις εργασίας υψηλού μορφωτικού επιπέδου με μετανάστες και βάζουν βόμβες στα θεμέλια των κοινωνιών τους, που κανείς δεν ξέρει πως θα λειτουργήσουν. Οι Βρετανοί ψηφίζουν Brexit και δείχνουν αιφνιδιασμένοι από την ψήφο. Γιατί δεν καταλαβαίνω

31/10/2019 Fake news Κεραμέως περί μείωσης Π/Υ στο Παιδείας
α) οι κατευθύνσεις που δίνει το ΓΛΚ προς το Υπουργείο Παιδείας, τον Ιούλιο του 2019, προβλέπουν τη συνολική αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 117 εκατ. €.
β) ο προϋπολογισμός του 2015 προέβλεπε 4.8 δις €. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προϋπολόγισε 5.5 δις € για το 2018-2019. Επιπρόσθετα, το «Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2014-2018» της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ προέβλεπε την περαιτέρω μείωση κατά 1.2 δις €, ρύθμιση που ανέτρεψε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

30/10/2019 Αποψίλωση ναυτικών σχολών απο συνταξιούχους ναυτικούς ως διδάσκοντες

11/09/2019 Χιλιάδες τα κενά διδασκόντων στα σχολεία

23/08/2019 Τηλεφωνική απόλυση διοικούσας ΕΑΠ

16/08/2019 Σημαντική διάκριση για το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

11/08/2019 Εκπαιδευτικοί ντελίβερι… για εκπαίδευση φαστ φουντ
Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14% ενώ για τη νέα σχολική χρονιά αναμένεται ποσοστό πάνω από 20

05/08/2019 Ακύρωση προγραμμάτων εκπαίδευσης (και) στη ναυπηγοεπισκευή. To πλήρες πρόγραμμα των ΚΕΕ που ακυρώθηκε

19/06/2014 O μύθος των ιδιωτικών Παν/μίων
 «Τα ιδιωτικά πανεπιστήμιο υπάρχουν σε όλο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα». Μεγάλη ανακρίβεια αυτή και μάλιστα είναι ιδιαίτερα ανακριβές στις χώρες που είναι πιο αναπτυγμένες και πιο γνωστές σε μας. Υπάρχουν μεν, αλλά είναι τελείως αποτυχημένα κατά κανόνα, με λίγους φοιτητές, κακό επίπεδο σπουδών, είναι γνωστά για αδιαφανείς επιλογές φοιτητών και καθηγητών, για οικονομικά και άλλα σκάνδαλα, για απονομές πτυχίων παράτυπα, για διαφθορά κλπ, με αποτέλεσμα να κλείνουν πολλά από αυτά είτε οικειοθελώς είτε από τις αρχές
--------------------------------------------------------------------------------------------------
R&D

Πηγές

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης

Κονδύλια για Ερευνα ως ποσοστό ΑΕΠ
2014 0,83
2017 1,13
2018 1,18 m.o EZ 2,19
2019 1,27

Global Innovation Index: Ελλάδα, 2019, 41η / 140

Η υπόθεση Δερμιτζάκη

Στο R&D ή Κ/Β παρέλαβε αύξηση δαπανών 53% το διάστημα 2014-2019, στο 1,27% του ΑΕΠ απο 0,83% το 2014 (ο Ευρωπαϊκός μ.ο είναι στο 2,19) [1], με την αύξηση για τα κονδύλια του ΙΤ να είναι στο 100% [2]
Τον 08/19 το Nature στο editorial του είχε επισημάνει οτι η πολιτική της προηγούμενης Κ/Β ήταν θετική και δεν έπρεπε να αλλάξει [3], με τον ΥφΥπ Δήμα να απαντά ότι είναι "top priority" (...) [4]
Τον 11/19, ο Κ Μητσοτάκης στην ομιλία του στο ΕΣΕΤΕΚ είχε υποσχεθεί ότι θα αποτελέσει " βάση του σχεδιασμού για όλη τη Δημόσια Διοίκηση αλλά και την Κυβέρνηση" [5]
Τον 06/20 ο Μ Δερμιτζάκης εξέφρασε εντονες διαφωνίες με τον τρόπο χειρισμού του ανοίγματος μετά το lockdown [6]
Η συνέχεια γνωστή (και αναμενόμενη): παραίτηση με σαφείς αιχμές [7]
[1] https://tinyurl.com/y4h3ug9y
[2] https://tinyurl.com/y3cp99vn
[3] https://tinyurl.com/y3p9nu7f
[4] https://tinyurl.com/y5ew9k4s
[5] https://tinyurl.com/y5tb5s9p
[6] https://tinyurl.com/y6o3bu6w
[7] https://tinyurl.com/yyv6mjq7

Αρθρογραφία

23/08/2020 Η παραίτηση Δερμιτζάκη και οι αιχμές για την Κ/Β Μητσοτάκη
"Δημιουργήθηκε μια αδιέξοδη κατάσταση καθώς οι απόψεις μου για την έρευνα και την καινοτομία δεν ταυτίζονταν με αυτές της κυβέρνησης. Ήταν θέμα αξιοπρέπειας να πάψω να επενδύω χρόνο σε μια θέση στην οποία ήμουν διακοσμητικός". Τι έλεγε στις 10/06/20 για την αντιμετώπιση της πανδημίας
 
17/07/2020 Διπλασιάστηκαν οι δαπάνες R&D των ελληνικών επιχειρήσεων
Ωστόσο, από το 2015 καταγράφεται μια αξιοσημείωτη αύξηση των δαπανών και συγκεκριμένα στα 535 εκατ. ευρώ για να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία με 705,52 εκατ. ευρώ το 2016, 912,55 το 2017 και 926,15 το 2018.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αισθητή κατά το ίδιο διάστημα αύξηση των κρατικών δαπανών (από τον κρατικό προϋπολογισμό) και τις σχετικά μεγαλύτερες εισροές πόρων από το εξωτερικό, είχαν σαν αποτέλεσμα το 2018 οι δαπάνες να ανέλθουν στο 1,18% του ΑΕΠ και στα σχεδόν 2,2 δις. ευρώ, έναντι 0,67% και σχεδόν 1,4 δις. ευρώ το 2011

10/12/2019 Κυριάκος Μητσοτάκης: Ομιλία-παρέμβαση στο ΕΣΕΤΕΚ
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην αποστολή του ΕΣΕΤΕΚ, που θα είναι η παρακολούθηση  των εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων στο χώρο της έρευνας και της καινοτομίας, και η σύνταξη και υποβολή της ετήσιας Έκθεσης Στρατηγικής για την Έρευνα και την Καινοτομία ενώ σημείωσε πως στόχος είναι να αποτελεί βάση του σχεδιασμού για όλη τη Δημόσια Διοίκηση αλλά και την Κυβέρνηση

18/11/2019 Η επιλογή Δερμιτζάκη στο ΕΣΕΤΕΚ
«Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι όλα αυτά που οραματίζομαι θα γίνουν, μπορώ όμως να υποσχεθώ πως θα κάνω ό,τι μπορώ για να γίνουν»

07/11/2017 Administration: THE TEN PRINCIPLES OF AN EXEMPLARY ONLINE APPROACH
  1. is easy to find, simple and fluid
  2. uses clear and precise language
  3. is official and it shows
  4. accompanies the user
  5. respects the rules of art
  6. does not require information already known to the administration
  7. makes transparency work
  8. has a pilot on board, who knows the needs of users
  9. allows 100% digital processing and tracking
  10. improves continuously
06/08/2019 Nature: Syriza may have lost the election, but Greece’s research reforms deserve to stay
It is a cast-iron rule of politics that new governments need to be able to distinguish themselves from the old, and Greece’s research environment might need fine-tuning. But in the quest to further boost economic development, the Mitsotakis government should not be tempted to cut back on basic research. It should not reduce the HFRI’s funding, nor interfere with its functioning.
Η απάντηση Δήμα: "It is a top priority for the new government to improve research and innovation in Greece. We have already outlined our realistic but ambitious agenda "

11/07/2019 ΕΕΕ: «Οπισθοδρόμηση ο διαχωρισμός της έρευνας από την Ανώτατη Εκπαίδευση»
"...αποτέλεσε έκπληξη η οπισθοδρομική πρωτοτυπία που αφορά στη διάσπαση του ερευνητικού συστήματος στη χώρα μας και τη μεταφορά του από το «φυσικό» του χώρο που είναι το υπουργείο Παιδείας σε δύο υπουργεία: η μεν Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) και οι εποπτευόμενοι φορείς της εντάσσονται πλέον στο νέο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενώ οι ερευνητικοί φορείς με αντικείμενο την έρευνα και την καινοτομία, όπως το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης που αποτελεί οργανική μονάδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και ο τεχνολογικός φορέας της ΓΓΕΤ, το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας-ΕΔΕΤ Α.Ε., μεταφέρονται στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τη στιγμή που σε Γαλλία, Γερμανία, Νορβηγία, Σουηδία, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία ακόμη και τη Ρωσία ο ερευνητικός τομέας συνδέεται άμεσα με τα αντίστοιχα υπουργεία Παιδείας και τα Πανεπιστήμια"